ianuarie 3, 2019

Practica „lagom” – nici prea mult, nici prea puțin

image

Lagom este arta suedeză de a trăi în echilibru. Ceea ce înseamnă de fapt echilibrul între a nu sacrifica ceea ce îți place, dar nici  a lua mai mult decât ai nevoie. Este vorba despre calitate și nu despre cantitate. Lagom este cheia într-o procedură de remodelare corporală.

Orice afacere începe cu un plan bun, așa că am făcut și eu cu dorința de a slăbi. Trebuia să definesc unde vreau să ajung și cum voi atinge acel țel. Scopul meu era evident: să ajung la kilogramele de dinainte de sarcină. Cheile: alimentație sănătoasă și sport.

Datorită Reset am avut șansa să învăț multe despre o alimentație sănătoasă, însă primul lucru pe care l-am învățat a fost să aplic regula de 3 ore. Aceasta înseamna că într-o zi mâncam de 5 ori la fiecare 3 ore. Daaaaa, pe bune! Nici mie nu îmi venea să cred. De multe ori auzim că slăbitul înseamnă foame. Greșit! Foamea este cel mai mare inamic într-o remodelare corporală. Să vă zic de ce.

Imaginează-ți că ești într-un hypermarket și ar trebui să iei doar câteva lucruri. Există două variante: îți este foarte foame și cumperi jumătate de magazin sau NU îți este foame și cumperi doar strictul necesar. Când îți este foame nu tu conduci, ci stomacul tău. Nu gândești la rece, ci acționezi instinctiv. Dacă ai grijă să mănânci des și puțin, vei observa că poți refuza mult mai ușor ispitele apărute. Și ispite avem peste tot: la TV, pe panouri publicitare, în magazine și peste tot în jurul nostru.

Așa am început și eu cu alimentația. În fiecare zi am avut 5 mese, 3 principale și 2 gustări. A fost greu la început pentru că nu îmi aduceam aminte că trebuie să mănânc. A trebuit să găsesc metode pentru  a mă atenționa, foloseam alarma și cum treceau 3 ore de la ultima masă, mă apucam de mâncat iar. A fost mai greu decât pare. De multe ori trebuia să mănânc pentru că așa era regula și nu pentru că voiam eu. Doar în copilărie am simțit acest sentiment, când mama mea nu mă lăsa înapoi la joacă până nu mâncam!

Intră ultra-rapid în forma mult dorită cu ajutorul RESET – programul urmat și de Iby.

Fiindcă mâncam din 3 în 3 ore, lucrul acesta mă salva de la multe abateri: nu mă mai ducea mintea la ronțăit, nu mai pofteam dulciuri, chiar dacă îl surprindeam pe George, soțul meu, mâncând jeleuri sau ciocolată. Într-o zi, după 2 săptămâni de alimentație, am cedat în fața înghețatei. Nu am regretat decizia deoarece nu am exagerat cu porția, am mâncat numai cât să mă facă să zâmbesc și a fost o plăcere, care nu era la ordinea zilei.

Să mănânci sănătos nu înseamnă neapărat să te abții de la toate plăcerile lumii și să devii o persoană gri si tristă. Consider că avem nevoie de echilibru în viață, iar plăcerile nu pot lipsi din această lume. Tot ceea ce trebuie să faci este să nu exagerezi niciodată. Surprinde-te o dată pe săptămână cu ceva ce îți place mult și nu exagera cu acea placere , ci stai și savureaz-o în tihnă. . Doar tu cu plăcerea ta😊

Problema cu mâncatul plăcerilor” este că o facem în fața televizorului și am ajuns să asociem vizionarea unui film cu ronțăitul. Fiind atenți la film nu ne dăm seama că am mâncat mult, chiar peste măsură. Ce e mai rău e că nici nu simțim nimic din gustul plăcerii deoarece nu suntem atenți.

După o lună de alimentație sănătoasă, cantități mici și mese frecvente, am slăbit 3 – 4 kilograme. Fără să mă înfometez, fără să mănânc numai lactate sau numai zeamă de legume, fără să gust numai salate și semințe am slăbit, iar cea mai bună parte este că am slăbit sănătos.

În nici o noapte nu m-am culcat cu stomacul gol și gândindu-mă la fripturi savuroase, la nici o masă nu eram tristă uitându-mă în farfuria mea. Am constatat că cele mai multe ori nici nu reușeam să termin tot din farfurie.

Eram obișnuită cu farfurii bogate  în fața mea, care ulterior erau regretate, însă treptat cantitățile au scăzut semnificativ. Nu din cauza regulilor impuse, ci pentru că nu mai puteam să mănânc mult. Ținând în frâu foamea, a dispărut sentimentul și dorința de a umple farfuria cu de toate.

Pentru început vei avea nevoie de acest lagom. Te va ajuta să înțelegi ce se petrecea în corpul tău când te lăsai condusă de foame și pofte.

Echilibrul fizic îți va crea și un echilibru psihic. Nu vei mai avea regrete și nu vei mai simți pofte. Vei putea gândi cu o minte sănătoasă și  cu un stomac sănătos. Îți va intra în reflex și va deveni o parte din stilul tău de viață.

Exercițiul pe care ți-l propun

Începe cu planul de alimentație #Reset și fii atentă la regula de 3 ore. Dacă îți este greu, folosește o alarmă sau un ceas smart pentru a te atenționa în acest sens. Ai grijă la început la cantitățile din farfuria ta și nu sări nicio masă.

Stabilește de la bun început când te lași în fața „ispitei” (de ex. o dată pe săptămână) și definește scenariile când este ok să renunți la planul tău (de ex. în caz că nu te simți bine). Dacă mănânci o prăjitură, fii atentă 100% la prăjitura ta. Nu mai vorbi, nu te gândi și nu te uita la Tv. Doar tu și prăjitura ta. Savureaz-o și zâmbește. Nu o considera o abatere.

Iubește-te și slăbește deștept.

Acum disponibil și programul de coaching transformațional pentru slăbire rapidă, desfășurat de Andra cu Iby pentru transformarea sa fizică spectaculoasă.

Programul de food coaching include atât consultanță nutrițională, cât și sesiuni motivaționale în care vei primi tot suportul și instrumentele necesare pentru a depăși perioadele de platou, poftele emoționale și blocajele de demotivare.

Dă-ne un email la hey@andramunteanu.ro și ocupă unul din cele 7 locuri disponibile lunar pentru programări. Locurile se ocupă în ordinea sosirii cererilor, în măsura disponibilității lor.

share:

Comments (No Responses )

No comments yet.