mai 4, 2019

Revenirea în formă după vacanță: amintește-ți să spui nu

Un concediu poate fi moment de odihnă atât pentru minte cât și pentru corp. Vacanțele sunt pentru deconectare și pentru a ne bucura de plăcerile vieții. Chiar și corpul are nevoie de o mică pauză de la exercițiile zilnice și de a se detensiona cu activități diferite de rutina zilei.

În perioada vacanţelor, de cele mai multe ori, ne permitem şi alimente care nu sunt tocmai benefice pentru sănătatea noastră. Ne lăsăm în mâinile poftelor, ceea ce nu este neapărat rău, dacă încercăm să nu exagerăm.

Pentru mine, vacanța ideală este cea care îmbină activitatea cu relaxarea. Evit sejururile de tip all-inclusive, care sunt bazate doar pe plajă, mâncare și consum de băuturi alcoolice, fără niciun program de vizitare și acțiune.

În schimb, întoarcerea dintr-o vacanță nu este ușoară deloc. Atât mintea cât și corpul trebuie să revină la rutina de dinainte. După o pauză de la alimentația sănătoasă și de la exercițiile fizice, metabolismul încetinește, așa că sfatul meu este să iei totul încet.

Amintește-ți că ai nevoie de timp pentru a ajunge din nou la condiția pe care o aveai înainte de concediu. Alimentația sănătoasă te va ajuta să nu simți lipsa de nutrienți, vitamine și alte substanțe importante pentru organism, așa că asigură-te că mănânci cât mai sănătos.

În prima zi de după vacanţă cel mai greu de suportat este lipsa acelei libertăţi din concediu, în care nu trebuie să mă trezesc la ore fixe şi…. conştiinţa grea fiindcă mi-am permis multe. Însă mustrarea de conştiinţă atrage multe alte acţiuni necorespunzătoare. Hormonii de stres cauzați de această mustrare ne birue creierul şi continuăm cu toxica idee de “lasă că mai merge câteva zile aşa”. Acest comportament îngreunează şi mai mult sentimentul de învinovăţire şi ne îndreptăm către un drum înfundat.

Aşa că primul pas ar fi să ne iertăm pentru “păcatele” din concediu, să le luăm ca atare, să le acceptăm fiind parte din sejurul nostru şi să continuăm de acolo de unde ne-am oprit.

De asemenea, odată cu revenirea din vacanță prefer să fac ordine, în primul rând, în mintea mea, dar şi în frigiderul meu. Ordinea nu neapărat se referă la ordinea lucrurilor, ci la felul în care trebuie să arate un frigider cu hrană sănătoasă. Aşa că, al doilea pas este o listă de cumpărături după un plan alimentar personalizat pentru perioada post “e concediu, scapă cine poate”. Prefer să îmi fac acest plan bazat pe alimente sănătoase, astfel mă motivez şi în scris pentru detoxifierea organismului.

Este foarte important cum arată planul tău alimentar! După o perioadă cu papilele gustative fericite, nu poţi oferi organismului alimente şi reţete fără gust. Planul tău nu trebuie să fie pedeapsa ta scrisă, ci ajutorul tău pentru a reveni în formă.

Aşa că acordă atenţie meniului tău zilnic astfel încât să ai parte de cel puţin un aliment sănătos preferat, să ai o masă sau o gustare delicioasă, dar care să aibă şi nutrienţi pentru funcţionarea optimă a metabolismului. Astfel papilele gustative rămân fericite, iar organismul tău va răsplăti mintea cu o bunăstare care nu îţi va permite să tânjeşti după alte alimente nesănătoase.

Pe de altă parte, starea mea fizică şi cea psihică se influențează una de cealaltă, așa că păstrez din vacanță zâmbetul larg, energia zilnică, amintirile frumoase și pofta de a descoperi lucruri noi. Toate aceste sentimente mă ajută să fiu optimistă şi motivată pentru a reuși să revin la silueta de dinainte.

Și să nu uităm să mai fim și copii!

Am lăsat la urmă cel mai important lucru: alimentaţia sănătoasă este cea care te readuce în formă! Sportul este foarte important şi el, însă fără alimentaţie vei avea rezultate de scurtă durată.

Nu-ţi lăsa mintea pe pilot automat. Trezeşte-o şi redescoperă bucuria de a mânca sănătos. Va trebui să fii în continuare conştient de tot ceea ce faci şi mănânci, ca şi înainte de vacanţă.

Și încă un sfat: reînvaţă să spui nu! Permite-ţi să te îndepărtezi de situaţii sau alimente care pot modifica în sens negativ starea ta fizică şi automat cea psihică. Poftele ţi le-ai făcut în vacanţă.  Gata! Acum back to work, şi la propriu şi la figurat 🙂

Selfie back to work

Dacă aveţi alte metode de revenire în formă după vacanţă, aştept sfaturile voastre. Voi cum procedaţi?

share:

Comments (No Responses )

No comments yet.